Aura Oprea, fondatoarea Chocolissimo: „Ne diferențiem pe piață atât prin calitatea ciocolatei dar și prin modul de prezentare, prin concepte și servicii“

Aura Oprea, fondatoarea Chocolissimo România, se definește ca fiind „un om care învață făcând, care crede în curaj și care a acceptat recent că este în regulă și să greșească“. Povestea companiei pe care o conduce a început în urmă cu 5 ani când, în timpul unei căutari pe Google, a descoperit magazinul online din Polonia. I-a plăcut mult comunicarea brandului și prezentarea produselor și, pentru că nu mai era nimic similar în România, a decis să le scrie pentru a le propune să încerce piața românească.

„Nu eram în căutarea unei afaceri. Când mi-a venit ideea lucram în corporație, în marketing, îmi era bine. Însă din momentul în care mi s-a înfiripat în minte gândul, nu am mai putut renunța la el“, povestește Aura Oprea.

Chocolissimo România a intrat pe piața din România în 2015 și a avut creșteri progresive în fiecare an. Pentru 2019 a avut o cifra de afaceri de 550.000 euro, în creștere cu 10% față de 2018.

Business Leaders: Care sunt atuurile produselor Chocolissimo și cum vă diferențiați de competiție?

Aura Oprea: Deși vindem banala ciocolată, nu este nimic banal în produsele noastre.  Ne diferențiem pe piață atât prin calitatea ciocolatei, dar și prin modul de prezentare, prin concepte și servicii. De exemplu ChocoTelegram prin care poți scrie și trimite mesaje cu litere din ciocolată sau Choc&Play prin care poți realiza propria rețetă de ciocolată.

www.chocolisimo.ro

Când ai întâmpinat cea mai mare provocare în business și cum ai depășit-o?

Anul acesta, când am înregistrat în mijlocul sezonului lipsa cererii din partea clienților cu cel mai mare aport în veniturile noastre, clienții corporate. Am încercat să venim în întampinarea nevoilor lor și să propunem soluții creative de produse și servicii adiacente. 

Ce schimbări de mentalitate crezi că va aduce pandemia în rândul oamenilor de business?

Cred că am învățat ca este important să avem un buget alocat posibilelor perioade în care firma nu are încasări sau are încasări mult mai mici. Ca într-o familie care știe că nu este sănătos să trăiești cheltuind tot salariul lunar, fără să economisești o parte din acesta pentru zilele negre. Tot așa și o companie trebuie să aloce un buget pentru a funcționa pe avarie, dacă este cazul. 

Care a fost cea mai bună lecție de business pe care ai primit-o până acum?

Să acord atenție cifrelor. Să măsor rezultatele. Să decid în consecință. Îmi place cum spune Peter Druker „ You can’t manage what you don’t measure.”

În ce ai investi în următoarea perioadă, care crezi că sunt principalele 3 industrii care se vor dezvolta în viitor?

Tehnologia, cu siguranță. E-learning. Wellness.

3 pași pe care îi consideri esențiali în demararea unei afaceri.

  1. Cercetarea pieței pentru a vedea în ce masură există o nevoie la care afacerea poate raspunde
  2. Planul de lucru. Unde vreau să ajung, ce am de făcut pentru a ajunge acolo.
  3. Un buget care să raspundă la întrebarea „Cât îmi permit să pierd?”
www.chocolisimo.ro

Care consideri că sunt cele mai important 3 reguli in comerț?

Atența la comunicarea cu clienții, alocarea unui buget de marketing, măsurare și optimizare permanentă.  

Cum îți recapeți motivația atunci când lucrurile nu merg bine în business?

Am pe birou o fotografie cu portretul unei doamne foarte în varstă, trecută prin viață, relaxată și încrezatoare, care mă inspiră. Când o privesc mă gândesc: „What the old version of me would say to me right now?”. Funcționează.

Care este cartea care și-a lăsat amprenta asupra ta și care a fost cea mai importană idee care ți-a rămas în minte după citirea acesteia?

Nu am o anumită carte care să mă fi impactat major. Ultima carte pe care am citit-o, Brene Brown, „Dare to Lead” are un concept care mi-a placut și pe care mi-am propus sa mi-l însușesc: „Living BIG: Boundaries, Integrity, and Generosity.”

www.chocolisimo.ro

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *