Claudiu Palaghiu, fondatorul ZAFIT: „Nu ai cum să perseverezi dacă nu visezi. Întotdeauna solicit clienților și feed-back negativ, mă ajută să evoluez”

ZAFIT este un brand românesc din Iași, având ca domeniu de activitate amenajările interioare de birouri și spații comericiale. Fondatorul companiei, Claudiu Palaghiu, a fost inspirat de business-ul în construcții al tatălui său, dar a ales să facă „partea frumoasă“, care necesită finețe, atenție la detalii și minuțiozitate. Spune că a fost ajutat în atingerea obiectivelor de atuuri precum perseverența, asumarea și viziunea. În 2019 a avut o cifră de afaceri de 240.000 de euro, iar pentru anul în curs prevede creșteri de cel puțin 30%.

invit să îl cunoaștem pe Claudiu Palaghiu, fondatorul ZAFIT, furnizor de servicii complete de amenajare. Care este povestea voastră?

Povestea noastră începe în urmă cu 2 ani și jumătate, atunci a apărut brandul Zafit pe piață. În linii foarte clare, suntem nișați pe amenajări de birouri și spații comerciale și venim cu soluția completă în acest sens. Am fost influențat încă din copilărie de activitatea tatălui meu, care a dezvoltat o companie de construcții. El partea grea, construia case, lucra cu beton. Asta nu m-a atras. Dar am ales ulterior, după experiențe în alte domenii, să mă focusez pe partea de finețe, de detaliu. Și iată că acum avem o experiență cu care ne mândrim și un feed-back foarte bun din partea clienților.

Anul trecut ați avut o cifră de afaceri de 240.000 de euro și v-ați propus în 2020 să creșteți cu 30%. V-a încurcat pandemia?

Pandemia nu ne-a dat planurile peste cap, dar ne-a făcut să le mai amânăm puțin. Ne-am dorit o creștere a cifrei de afaceri, dar încă nu știm sigur verdictul, anul nu este încheiat. Este posibil să reușim. Am avut timp să reflectăm asupra viziunii și ne-am mai trasat niște linii de business.

Trecând prin experiența pandemiei, ce vreți să schimbați în viitor?

Noi până acum am stat destul de mult pe zona Moldovei și a județului Iași. Următorul pas este să ne extindem la nivel național. Până acum am avut parte de o creștere pe verticală, de acum este momentul să ne orientăm și pe orizontală.

Clienții voștri sunt doar companii sau și persoane fizice?

Clienții noștri sunt strict companii, birouri și spații comerciale.

În perioada asta foarte multe companii și-au trimis angajații să lucreze de acasă și probabil și-au schimbat puțin și perspectiva asupra viitorului privind lucrul de la birou. Ai resimțit asta?

Am întrebat mai mulți parteneri vis-a-vis de acest aspect, am fost foarte interesat să văd ce se întâmplă cu spațiile lor de birouri și am încercat să aflu cât vor putea să susțină pentru spații care sunt goale. Ei văd foarte bine că urmează o perioadă în care trebuie să meargă în stilul acesta, cu puțini angajați la birou, dar își vor păstra spațiile. Mare parte nu renunță la ele și înțeleg că peste un an angajații se vor întoarce din nou la birouri.

S-a simțit o scădere a cererii?

În perioada pandemiei, da. Legat și de partea comercială, au fost închise mall-urile o perioadă foarte mare, iar noi avem activitate foarte multă în mall-uri.

De fiecare dată când cunosc un antreprenor nou, îl întreb cu ce își dorește să facă diferența pe piață. Cu ce crezi că ești mai bun sau ești diferit de ceilalți?

Avem o atitudine potrivită față de client. Când spun asta mă refer la faptul că niciodată nu plecăm de la un proiect fără să existe mulțumire de ambele părți. Și aici putem vorbi foarte clar de respect. Dacă există situații în care lucrurile nu funcționează așa cum trebuie, noi ne asumăm întotdeauna. E o idee personală pe care am împrumutat-o și business-ului pe care îl conduc. Nu este nicio problemă în momentul în care cineva greșește, problema este atitudinea cu care tratează acea situație. Din punctul acesta de vedere, avem o atitudine potrivită. Încă de la început trasăm linii foarte clare în proiectele noastre. Și un alt lucru important, eu întotdeauna solicit clienților și feed-back negativ pentru că acest lucru mă ajută să evoluez.

Care au fost provocările pe care le-ați întâmpinat de la începutul business-ului?

Cred că cea mai mare provocare, în general, este legată de personal. Țin minte că am avut o perioadă delicată, în care nu neapărat că nu aveam personal, dar nu aveam personalul care să înțeleagă viziunea pe care eu îmi doresc să o implementez. A trebuit să am răbdare, să consum energie, am trecut printr-o perioadă de stres intens până am reușit să customizăm o echipă bună și închegată.

Există trenduri?

Există, doar că nu le dăm noi. Cei care proiectează dau trendurile. Ne place să fim provocați și niciodată nu spunem NU. E o chestiune de filosofie a noastră: nu spunem NU lucrurilor noi, provocărilor. În cel mai rău caz, poate un proiect nu se poate face la fel de ușor ca altul sau poate costă mai mult. Dar cu siguranță se poate face.

Ați avut vreodată lucrări ieșite din comun?

Eu mereu spun că pentru noi orice proiect este un proiect unic. Nu pot spune că am avut unul ieșit din comun. Toate sunt faine, toate au provocări. Poate a trebuit să stăm să studiem mai mult acel proiect, să punem mai multă energie, dar nu ne-am speriat niciodată.

Mi-a venit în minte un proiect făcut de voi, pe care probabil îț considerați diferit de toate celelalte. Ce este Căsuța Speranței?

Într-adevăr, Căsuța Speranței este un proiect umanitar în care ne-am implicat cu mare drag. Face parte dintr-o asociație a unor mămici care au construit câteva căsuțe pentru oameni din Iași care au nevoie de ajutor. Mi-a povestit cineva despre o căsuță oferită de primărie pentru o familie defavorizată care nu avea interiorul deloc amenajat. Peste noapte, a doua zi, am zis că trebuie să facem asta. De principiu, ne place foarte mult să ne implicăm în astfel de cauze. Anul trecut nu am fi avut timp să facem asta. Acum, în măsura în care activitatea a mai scăzut puțin, ne-a permis să ne implicăm și chiar am făcut-o cu mare drag. Proiectul este finalizat, căsuța a fost dată în folosință. Ne-am setat astfel ideea că pe viitor vrem să ne încărcăm și sufletele cu astfel de proiecte.

Ce ai face diferit dacă ai lua-o de la capăt?

Sincer, dacă aș lua-o de la capăt nu aș face nimic diferit. Consider că pănâ acum lucrurile au funcționat în condițiile normale, că dezvoltarea noastră a fost una frumoasă, ne-am făcut o imagine în piață. Oamenii și partenerii încep să afle despre noi, să înțeleagă viziunea noastră și obiectivele noastre.

Care a fost cea mai bună lecție pe care ai primit-o?

Cea mai bună lecție se referă la perseverență. În general vorbind, nu ai cum să ajungi să faci niște lucruri dacă nu perseverezi și dacă nu visezi. Dacă îmi doresc ceva, visez, în sensul de a mă vedea acolo și în contextul acela, așa cu siguranță îmi voi da tot interesul să ajung acolo unde mi-am propus.

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *