Lizeta Oprea > Uncategorized > El Studio Style deschide al unsprezecelea salon de înfrumusețare în plină pandemie

El Studio Style deschide al unsprezecelea salon de înfrumusețare în plină pandemie

În timp ce pandemia închide tot mai multe uși și spulberă multe visuri și proiecte, există oameni care își continuă drumul și fac lucruri frumoase. El Studio este unul dintre exemple. La inceputul lunii noiembrie, echipa El Studio a deschis cel de-al 11-lea salon de înfrumusețare din București: EL Studio Crângași! Noul salon este situat într-una dintre cele mai vechi zone din Bucureşti, o zonă în continuă dezvoltare și modernizare, populată în prezent de un public tânăr și foarte dinamic.

Dacă aruncăm o privire asupra istoriei companiei aflăm că primul salon a fost deschis în anul 2005 – El Studio Floreasca, în prezent deținând 11 saloane. În ceea ce privește numărul de angajați, echipa El Studio numără în prezent 200 de persoane. De altfel, cei de la El Studio intenționează ca, în viitor, să se extindă în București, astfel încât să acopere toate zonele rezidențiale, urmată de o expansiune la nivel național. Pentru București, compania intenționează să deschidă anual câte un salon în zonele centrale și, de asemenea, să-și formeze și să-și crească propria echipă.

O investiție de peste 80 de mii euro

„Orice unitate nouă are alocat un buget de 80 – 90.000 euro. Pentru anul 2020 estimăm o cifră e afaceri de 2,5 milioane de euro.”, spune Cristian Cosat, General Manager El Studio. Cu privire la perioada pandemică, reprezentanții companiei susțin că a fost și este o provocare, deoarece presupune un flux scăzut de clienți, cheltuieli operaționale în creștere și dogme eronate ale clienților vizavi de această situație. „În contextul pandemic, piața industriei de înfrumusețare suferă și va continua cu o transformare radicală, ajungând în punctul de normalizare forțată a tot ceea ce reprezintă norme, reguli, concurență corectă, fiscalitate, intrarea în legalitate etc., pe care foarte mulți jucători din această zonă nu o practică în acest moment. O altă problemă este lipsa reglementărilor legale potrivite care mențin această piață, preponderent într-o zonă gri sau neagră. De exemplu: din totalitatea entităților juridice care au codul caen 9602, în prezent doar 2% platesc TVA. Atu-urile companiei noastre au fost valorificate în contextul crizei medicale și financiare actuale: experiența și know how-ul de peste 15 ani, structura organizată, managementul eficient, fluxul de numerar disciplinat.”, punctează managerul general al companiei, Cristian Cosat.

În privința regulilor de protecție, încă de la începutul pandemiei, reprezentanții El Studio au luat noi măsuri de igenă și protecție în cadrul saloanelor, prin implementarea unui protocol de siguranță COVID-19: programările se fac telefonic și clienții așteptă în fața salonului până sunt preluați de către recepționer; purtarea măștilor de protecție; verificarea temperaturii, dezinfectarea și spălarea mâinilor la sosirea în salon; mărirea timpilor de lucru cu 10-15 min/programare, pentru procesul de dezinfectare după fiecare client și evitarea aglomerării în salon. Însă, luarea acestor măsuri a generat extra costuri, astfel că după 15 mai, materialele necesare pentru respectarea protocolului COVID-19 au dus la o creștere de 8-10% din cifra de afaceri. Pe parte de clienți, raportând situația la 2019, peste 60.000 clienți au trecut pragul saloanelor El Studio. Însă, începând cu luna martie 2020, compania a înregistrat o ușoară scădere de 8-12 % ca număr de clienți, și aproximativ 15% scădere în frecvența cu care aceștia accesează serviciile uzuale. Totuși, per ansamblu, în toate locațiile El Studio se observă un număr în creștere de clienți noi. Raportat la perioada 15-30 mai, când echipa El Studio s-a confruntat cu o creștere accentuată a cererilor pentru serviciile saloanelor, compania are în vedere ca, în perioadele foarte aglomerate, cum ar fi cea a Sărbătorilor, să suplimenteze numărul persoanelor pentru fiecare tură și să folosească personal de back-up. Desigur, reprezentanții El Studio își asigură clienții de faptul că vor ține cont de toate măsurile de siguranță și distanțare astfel încât, sănătatea angajaților, cât și a clienților să nu fie pusă în pericol.

Pe lângă impunerea unor restricții și schimbarea modului de viață, „pandemia dă o lecție aspră antreprenorilor din România, subliniind încă o dată valoarea rezervelor operaționale, a capacității rapide de adaptare, analiza lucidă a contextului de piață și nevoia de a crește, nu doar când piața oferă acest lucru, ci și atunci când curentul din piață este contra creșterii.”, concluzionează Cristian Cosat, General Manager El Studio.

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *