Nicoleta Hrițcu, antreprenoarea care vinde prăjituri de 2,5 milioane de euro pe timp de pandemie: „Vor rămâne în piață doar cei care fac treabă foarte bună“

Nu mai este o noutate faptul că în bucătărie cel mai important ingredient este pasiunea. Iar când vine la pachet cu mult curaj, un vis îndrăzneț și determinare, rezultatul este un produs de succes. Într-o lume dominată încă de bărbați, cea a antreprenoriatului, Nicoleta Hrițcu este o femeie care continuă să surprindă. Cu pași mărunți a transformat o mică afacere cu prăjituri într-un business de aproape 2,5 milioane de euro. Cuptorul Moldovencei reușește să readucă gustul copilăriei, Glazurai  plusând prin deserturi consacrate internațional.

Am făcut o recapitulare a titlurilor apărute în presă despre Nicoleta Hrițcu. Am găsit „Actrița care a lăsat teatrul pentru prăjituri”, „Tânăra care vinde plăcinte de un milion de euro”, „Moldoveanca care a ridicat la Iași o afacere de la zero la 1 milion de euro”. Anul trecut a fost 1,7 milioane de euro, anul acesta probabil mai mult. Dincolo de titlurile acestea, cine este de fapt femeia Nicoleta?

Nicoleta Hrițcu. Sunt femeie în primul rând, antreprenor, sunt mamă și mă simt foarte bine acum. Sunt o femeie împlinită, mă bucur de roadele muncii mele și nu mă opresc aici. Îmi iau așa un respiro,  anul acesta a fost ca un respiro pentru mine, dar am foarte multe planuri în continuare, curaj, curiozitate pentru noi provocări.

Este minunat. Curiozitatea ne ajută să ne dezvoltăm și curajul nu-ți lipsește deloc. Spuneam la începutul interviului că Glazurai și Cuptorul Moldovencei  sunt așa iubiți, frați. Spune-ne tu care este povestea?

Cuptorul Moldovencei  este business-ul care deja a ajuns la maturitate, avem deja aproape 8 ani, lucrurile funcționează acolo, este o echipă foarte frumoasă. Avem un portofoliu de produse binecunoscut deja și suntem mainstream. Glazurai , în schimb, este un brand nou. A apărut inițial în altă formă, am văzut că nu funcționează și am realizat că trebuie să-l rup de tot de Cuptorul Moldovencei  ca portofoliu de produse, ca și clienți targetați. Am luat-o de la zero și am vrut foarte mult să fie Glazurai-Fă rai din ce ai! Am gândit un portofoliu nou, cu mai puține produse, mai exclusiviste, dedicate unor categorii specifice de clienți și anume produse fără gluten, produse vegane, raw-vegane și urmează să lucrăm și la o linie de produse care să se adreseze persoanelor cu diabet.

Câte prăjituri faceți în total?

Aici, la Glazurai, avem 26 de tipuri de produse, iar cu cele de la Cuptorul Moldovencei ne apropiem de 100 de produse: prăjituri, torturi, fursecuri, plăcinte și alte preparate. Glazurai este un brand care se adresează clienților cu nevoi specifice și mai sofisticate, pentru că avem și deserturi internaționale franțuzești, englezești. Rețetele sofisticate nu își găseau locul în Cuptorul Moldovencei, acolo fiind o bucătărie tradițională.

Cum se naște o rețetă? Le culegeți, inventați?

În bucătărie, la ora actuală, se reinventează roata mai rar. La nivel internațional există atât de multe rețete faine, noi am experimentat. Când am deschis Cuptorul Moldovencei, eu aveam 12 produse: trei prăjituri de casă, câteva plăcinte și două tarte. În timp, am tot adăugat, dar am și scos produse. Astfel am ajuns la aproape 100 de preparate.

Nu te întreb care este povestea și cum ai început pentru că despre asta ai mai vorbit. O să te întreb ce faci tu diferit? Există niște secrete?

Cred că există ingrediente secrete care funcționează în orice business. Eu o să-ți spun ce cred că a funcționat la mine. A fost vorba de foarte multă determinare. Eșecul aproape că nu era o opțiune. Am jucat totul pe o singură carte. Dar pe lângă această determinare și experiențele pe care le aveam din trecut, era o hotărâre foarte mare și o dorință să reușesc. Pasiune nu a fost neapărat pentru bucătărie, ci pentru a construi ceva bun, ceva la care să mă uit cu mândrie. Eu m-am regăsit foarte mult în domeniul prăjiturilor. Planul bine făcut, obiectivele clare, oameni buni în echipă. Am lucrat cu specialiști. Nu mi-a ieșit din prima. Am vrut să fac uneori economie și poate n-am lucrat cu cei mai buni, dar până la urmă am ajuns tot la cei mai buni, deși am plătit același lucru de trei ori. Pe de altă parte, trebuie să ai un buget, venituri și cheltuieli. Nu le-am avut de la început, dar un tabel în excel făceam. Îți trebuie puțină matematică. Poți să ai o idee foarte bună, dar trebuie să vezi cum o transformi în cifre.

Cum ați depășit perioada pandemiei?

Acum s-au văzut roadele muncii noastre de 7 ani încoace. Ne-a lovit pandemia, ca pe toată lumea, dar strategia cu magazine proprii, nu în mall-uri, ci ale noastre în oraș, a fost una câștigătoare. Ne-am luat toate măsurile de precauție, toate procedurile și normele. Au scăzut vânzările, dar totuși suntem pe linia de plutire.

Cum vi s-au schimbat așteptările financiare și obiectivele după pandemie?

O parte dintre obiective nu se vor mai fructifica așa cum am vrut, dar au rămas celelalte. Anul trecut am discutat de două magazine, și se întâmplă. Unul a fost deschis deja, urmează să se deschidă și cel de-al doilea. Am deschis Glazurai cu laborator și acum urmează să mai construim, să mai îmbunătățim. Anul trecut, când făceam proiecții și estimări pentru 2020, ținta era 3 milioane de euro. Acum, după pandemie, nu mai este 3 milioane, dar 2 milioane și ceva tot o să fie.

Ca și investiții și planuri de viitor?

Anul acesta au fost investiții de peste 300.000 de euro cu magazinul Glazurai. Va mai fi și un al doilea și vom depăși 300.000 de euro. Când va fi să semnăm pentru hală, acolo vor fi 400.000 de euro. Nu e o perioadă ușoară, acum trebuie tratate cu grijă toate investițiile.

Cum vezi viitorul industriei, după pandemie?

Eu cred că vor rămâne în piață doar cei care fac treabă foarte bună. Altă soluție, nu văd. Există concurență, iar dacă va scădea mult puterea de cumpărare, ne va afecta pe toți. Dar cei care fac treaba foarte bine vor rămâne.

Care a fost cea mai importantă lecție de business pe care ai învățat-o?

De departe, cea mai importantă lecție este: FĂRĂ COMPROMISURI. Când te apuci de un business, da, poți să mai îmbunătățești, să mai schimbi pe parcursul designul, dar nu face compromisuri! În cazul meu, am fost axată de la început pe calitate, ingrediente de calitate, produse proaspete și nu m-am abătut deși uneori furnizorii erau sceptici. Roadele se văd acum.

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *